معاون رئيس جمهور خبرداد:

استقرار دولت الکترونیک مهمترین برنامه‌ دولت در تحول نظام اداری کشور-در مدل جدید در پی این هستیم که میزان و حاصل کار و فعالیت یک کارمند را مبنا قرار دهیم.


یزدفردا "سرویس خبر "فروزنده گفت: هم اکنون 130 نوع خدمت بصورت الکترونیکی در حال ارائه به مردم است و تلاش خواهیم کرد در آینده ایی نزدیک این مهم را به 500 خدمت افزایش دهیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور گفت: از مهمترین برنامه‌های دولت در تحول نظام اداری کشور، استقرار دولت الکترونیک است.

به گزارش یزدفردا  به نقل ازایسنا ،لطف الله فروزنده دهکردی در سومین همایش معاونان توسعه مدیرت و منابع انسانی استانداری‌های منطقه چهار کشور (ایلام، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، لرستان و همدان) که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه تشکیل شد، گفت: از مهمترین برنامه‌های دولت در تحول نظام اداری کشور، استقرار دولت الکترونیک است.

وی عنوان کرد: هم اکنون 130 نوع خدمت بصورت الکترونیکی در حال ارائه به مردم است و تلاش خواهیم کرد در آینده ایی نزدیک این مهم را به 500 خدمت افزایش دهیم.

فروزنده دهکردی ایجاد دفاتر پیشخوان دولت را یکی از الزامات ضروری دولت الکترونیک ذکر کرد و افزود: این دفاتر در دو حوزه شهری و روستایی به ارائه خدمت خواهند پرداخت.

وی از دیگر محورها و برنامه‌های تحول در نظام اداری کشور را اجرای برنامه «دور کاری» کارمندان دانست و و از آن به عنوان یک انقلاب در نظام اداری کشور نام برد و گفت: در حال حاضر ملاک ما برای کارمندان حضور فیزیکی او است، اما در مدل جدید در پی این هستیم که میزان و حاصل کار و فعالیت یک کارمند را مبنا قرار دهیم.

فروزنده از کلیه استانداران و معاونان توسعه مدیریت و منابع انسانی خواست اختیارات لازم را به کلیه دستگاه‌های اجرایی بدهند و زیرساخت‌ها و امکانات لازم را نیز برای تحقق این مورد فراهم کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی ریاست جمهوری در ادامه توانمندسازی منابع نیروی انسانی را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام نام برد و بیان کرد: در این راستا متناسب‌سازی دانش، مهارت و نگرش کارکنان دولت باشغل مورد نظر در قالب نظام آموزش جدید، ایجاد ارتباط ما بین ارتقا کارمندان و مدیران با آموزش و بهره‌مندی از امتیازات آن، ساماندهی بورس‌ها و دوره‌های آموزشی داخل و خارج برای کارکنان دولت ‌و ارائه آموزش‌های فرهنگی به مدیران و کارشناسان و همچنین افزایش توان و خلاقیت کارکنان در دست اقدام است.

فروزنده دهکردی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها، استعدادها و توانمندی‌های استان کرمانشاه در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، انرژی، صنعت و غیره گفت: این استان پتانسیل بی‌نظیری برای پذیرش بسیاری از مراکز پژوهشی و سازمان‌های وابسته از تهران را دارد.

وی در پایان سلامت اداری و افزایش رضایتمندی مردم را از دیگر برنامه‌های دولت در راستای طرح تحول نظام اداری دانست و گفت: علاوه بر اخذ بازخوردهای مردم از فعالیت‌های دولت در سفرهای استانی، از سال 82 به بعد با روش‌های علمی سالیانه 300 هزار نفر از ارباب رجوع‌ها را سطح کشور به تفکیک دستگاه‌های اداری و استان‌ها مورد نظر سنجی قرار می‌دهیم که نتایج این آمارها نشان از رضایت مردم دارند، اما به این حد قانع نیستیم و در پی آن هستیم تا بتوانیم نظام اداری را هر چه بهتر در خدمت مردم قرار دهیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا